U bent niet ingelogd

Inloggen | Zoeken | Janno | Wij | Foto album | Links | Sitemap

Singapore

Hallo thuisblijvers,

Na een goede vlucht kwamen we zaterdag in Singapore aan. Snel zaten we al in een busje naar ons hotel en we konden meteen op onze kamer. Dat was lekker. Het hotel ligt aan de Singapore River en 10 jaar geleden was er nog weinig vertier daar. Nu is het 't uitgaansgebied van de stad en erg gezellig gemaakt. Mijn expirement (ach ja je leest wel eens wat) om vooral wakker te blijven en direct het ritme van de stad aan te nemen, was weinig succesvol haha. We gingen chinatown verkennen en blijven lopen was de enige mogelijkheid om nog wakker te blijven, zodra we gingen zitten viel een van ons ter plekke in slaap en dan zorgen dat je elkaar weer aan het lopen krijgt pffff.... Uiteindelijk stapten we een bus in en lag ik binnen de minuut al te snurken. Janno kreeg me de bus niet meer uit en zo hebben we de hele stad van achter onze oogleden verkend. Wat een ramp die jetlag. Er zijn pilletjes voor, maar moeilijk verkrijgbaar in Nederland, toch de moeite waard deze illegaal te scoren ergens.

Singapore is een overzichtelijke stad, modern, schoon, rustig en super netjes. Er zijn wijken waar sommige regels (zoals recht oversteken en vooral niet bij rood licht) niet gelden zoals little India, wat het meteen  gezellig maakt. 's Avonds leeft iedereen daar op straat, meest indiase gastarbeiders, overal staan groepjes te praten met elkaar. Grappige restaurantjes en met je handen eten van een banenblad tussen de Indiers. Even wennen, rijst met je vingers, maar goed kijken hoe anderen het doen en smullen.

Op onze vertrekdag hadden we nog een lunchafspraak met Dave en Zaida (familie van mijn vriendinnetje Ireen). Was heel leuk en vreemd om aan de andere kant van de wereld ff samen lunchen en verhalen uitwisselen.

Maleisië / Borneo / Kuching

3 oktober op het vliegtuig naar Maleisie. We hadden vanuit Nederland al een hotel geboekt voor de 1e nacht, omdat we hier laat zouden aankomen in Kuching. Is een leuke stad. Catcity, overal zijn beelden van katten en er is een heus kattenmuseum, kat in het bakkie voor ons natuurlijk, daar gaan we kijken. Ik ben helaas een beetje ziek dus we doen rustig aan. Ze hebben hier gelukkig wel heeeele goede pilletjes, waar je makkelijk aan kunt komen, das wel fijn. Morgen maar even zien hoe het gaat.

4/5/-10 Helaas niet veel gedaan. Ik kreeg een griepje. Met de airco uit had ik het nog koud hihi, gelukkig een hotel met roomservice, veel geslapen en wat kleine stukjes buiten geweest. Nog naar een soort openlucht museum geweest, beetje toeristisch opgezet. We waren bijna de enige bezoekers dus we moesten ook de show zien. Allemaal dansen en zang op songfestival niveau, we hebben in ieder geval heeeel hard geapplaudiseerd en de hele show uitgezeten.

Maleisië / Borneo / Baku National Park

6/7-10 We zijn 6 okt. heel vroeg vertrokken naar Baku National Park. Ritje in een hobbelbus en daarna met een bootje naar het park. Hier mag je speeden dus dat deden we dan ook en we stuiterden over het water. In het park een lodge geboekt, zeg maar hok met 2 vieze bedjes en een nog viezer badkamertje. Ramen open om te luchten ging niet, want dan komen de apen je spullen jatten. Hihi dit is echt jungle!!!

Meteen een trail gaan lopen door mangrove en het oerwoud. We hadden geluk want we zagen al snel hele bijzondere apen. Ze noemen ze hier Oerang Belanda nou das geen compliment want die beesten hebben een neus daar kunnen wij met carnaval goed mee over straat. Genoemd naar die hollanders met de lange grote neuzen. We hebben veel gelopen en geklauterd veel gezien, van apen en slangen tot prehistorische vissen met poten, grote lizzards en een geheel overspannen tuincentrum. Wat je bij Intratuin netjes in potjes ziet staan, groeit hier overal en alle kanten op, alleen ietsje groter. Gelukkig waren vleesetende plantjes wel van hetzelfde formaat als bij Intratuin.

's Middags liepen we nog een trail, kon nog wel zeiden ze bij headquarters. Even je naam noteren en welke trail je gaat lopen, just for security. Was 3,5 uur klauteren door de jungle en we kwamen niemand tegen, zouden tegen donker terug zijn bij de huisjes. Wij toch maar de pas erin. Pffff ik geloof dat we uiteindelijk het record gebroken hebben met 2,5 uur. De schemering begon al en in de jungle is het dan snel donker. We zeiden geruststellend tegen elkaar "mocht er iets gebeuren dan weten ze dat we hier lopen" hihihihih dat was schijn, toen we bij headquarters aankwamen was het logboek al opgeruimd en iedereen vertrokken.

Volgende ochtend 6 uur op om apies te kijken, wat een heerlijk tijdverdrijf is dat. Na het ontbijt nog een trail gelopen naar een standje. Een paradijsje voor onszelf. Was een flinke klauterparij, maar daarna heerlijk in zee gebadderd, ook hier watertemperatuur op invalidezwemmen-niveau. Er was een visser in een bootje die wilde ons voor een paar cent terugbrenger over zee, dus we hadden mazzel, waarschijnlijk hadden we hem wat veel betaald dus hij maakte nog een tour langs de kust en liet ons allerlei mooie plekjes zien. Wij blij, hij blij, dat is zo leuk hier.